.

.

Hogyan született a dandelion márka...

2018. január 09. - horváth eszter

Soha nem tartoztam, és most sem tartozom a fanatikus tudatossággal háztartást vezető nők közé. Nem keresgetem úton-útfélen a bio mosószereket és élelmiszereket. Nem járok hétvégente, órákat utazgatva Budapest legfelkapottabb bio piacaira.

De az akkortájt óvodás korú leánykám kézfején, piros foltocskák kezdtek megjelenni. Biztos voltam benne, hogy a  játék hevében  elfelejtett kesztyűt felvenni az udvarra, az oviban. Sebaj, orvosoljuk a problémát. A jelenség viszont egyre gyakrabban alakult ki, és már nagyobb kiterjedésű foltok formájában. Ekcéma! Ezen a ponton szórtam ki a fürdőszobánkból minden olyan tusfürdőt és folyékony szappant, ami sodium lauril sulfátot (SLS) tartalmazott. Gyakorlatilag nem maradt semmi tisztálkodási eszközünk. Kozmetikus szakoktatóként  volt némi rálátásom arra, hogyan készítsek házilag szappanokat, így elkerülve az irritatív összetevőket.

Aki próbálta, használta a natúr szappanokat, az tudja, hogy a bőrnek szüksége van egy kis időre, amíg megszokja a kemikáliáktól hemzsegő tusfürdők után a tiszta, bio alapanyagokat. Ez idő alatt, olykor szárazabbnak is érezzük a bőrünket. Itt, a férjem pánikba esett! Biológusként volt némi aggodalma, miszerint „megmérgezem” a családot. De becsületére legyen mondva (vagy mert nem talált otthon más megoldást), rendíthetetlenül használta a szappanjaimat.

11698745_1866145603609924_3122707266163700916_n.jpg

Idővel persze a tudásom is gyarapodott ezen a területen, míg végül már 8-10 -féle bio szappan volt a repertoáromban. Természetesen a tágabb család is részesült ezekből, majd idővel azt vettem észre, hogy a kozmetikában a vendégeim is imádják! A mai napig emlegetik pl. a mákos, testradíros, szappant. Így nyitottabbá váltam a natúr kozmetikumok iránt is.

Megmondom őszintén, a szakmai pályafutásomnak volt egy mélypontja a kozmetikai arckezelések terén. Egyáltalán nem vállaltam kezeléseket, inkább csak a sminktetoválásra fókuszáltam. Egyszerűen úgy éreztem, hogy képtelen vagyok egy megadott kezelési protokoll alapján, egy adott termékcsaládot használni (önálló gondolatok nélkül) a vendégeim bőrére, több-kevesebb sikerrel. Leginkább kevesebb sikerrel, mert az ígért hatást, soha nem produkálták a nagykereskedésekben vásárolt kozmetikai termékek. Mindig hiányzott valami! Hiányzott a kreativitás, a hatóanyagok együttes hatásának csodája az arcbőrön! Ez a hatás viszont tudást igényel. Hatalmas tudást! Így hát tanultam, tanultam, kutattam, olvastam és ismét tanultam. Sajnos a hazai szakirodalom eléggé hiányos e témakörben. Külföldi oldalak voltak a segítségemre, illetve egy olyan szakember, akik időt és fáradtságot nem kímélve a TUDÁS birtokában volt. Nagyon hálás vagyok neki, a mai napig!

Ezeket, az általam készített krémecskéket csomagoltam a vendégeimnek otthonra, házi arcápolásra és kezdtem használni a kozmetikában. Hogy stílusos legyen a történet, az Eszterkence nevet kapták. A dobozokra matrica került, és már grafikus dolgozott a design-on! Hatalmas szó volt ez nekem! Emlékszem, kb 100 g krémet kevertem ki egyszerre akkoriban, az 3 tégely kozmetikum.

12002164_936496929723025_3464766379866331027_n.jpg

 

eszterkence_logo.jpg

Az Eszterkence grafikában megjelent a pitypang, mint motívum. Mert a könnyedséget, természetességet képviseli. Mint gyógynövény is jelen van. Lágy, könnyed, természetes...

Aztán a 100 g krém, már nem több  hét alatt fogyott el, hanem sokkal gyorsabban. Újra és újra készítenem kellett, nagyobb keverőedényeket vásárolni. Majd elérkezett a nap, mikor úgy döntöttem, engedélyeztetem néhány termékem! A recepteket tökéletesítettem és reszkető lábakkal küldtem a laborba bevizsgálásra az első mintákat! Számoltam a napokat amíg megérkezett a laborból a hivatalos papír, hogy MEGFELELt! Az engedélyeztetés procedúrája itt persze nem ér véget, de ez egy másik történet....

Újra döntést kellett hoznom! Gondoltam egy merészet, és elhatároztam, hogy megváltoztatom az Eszterkence nevet.  Nekem az Eszterkence nem passzolt a „komoly” kozmetikai márkához. Egyedül maradtam a véleményemmel. Senki nem értette, h miért szeretném ezt. Marketing szempontból butaság, a legritkább esetben nyúlunk hozzá a névhez, logóhoz, stb...jöttek a meggyőző érvek. A felsorakoztatott érvek mellett az is szerepelt, hogy az Eszterkence sugározza azt, hogy a termék bio, natur, stb...mert kence.

Hát persze! Kicsit úgy éreztem magam mint Steve Jobs, a zárt rendszerű kütyüivel, senki nem értett. Az Eszterkence számomra picit pejoratív tartalommal is rendelkezik. Ne értsetek félre, imádtam! De valahogy olyan érzetet keltett bennem, hogy: jó, jó, Eszterke kevergetett valamit otthon, de ki tudja mi van benne!? Kitartottam a véleményem mellett és változtattam! Semmiképp nem szerettem volna teljesen hátat fordítani a korábbi dolgoknak, így a pitypangot átemelve, megszületett a dandelion (angol szó, jelentése: pitypang) mint márkanév. 

csk_1.jpg

Az engedélyeztetett termékek a dandelion név alatt kezdtek el tehát futni....Így született meg a dandelion, mint kozmetikai márka.

Úgy érzem, jó döntést hoztam, a név dallamos, természetes, könnyed, lágy, bio...Eszterkencére emlékeztető. ;)

                                                                               

Horváth Eszter-kozmetikus szakoktató

ee2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://dandelionnaturproduct.blog.hu/api/trackback/id/tr9713562321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása